23948sdkhjf

Kina skal holde dampen oppe i Pandora

Den fortsatte vækst i Pandora skal ydermere sikres med udviklingen af nye produkter
Siden 2012 er Pandoras omsætning hvert år steget med mere end 30 pct. Det skriver Børsen.

Ifølge selskabets topchef Anders Colding Friis er det hovedsageligt udvidelsen af kæden med flere konceptbutikker, samt fremgang i eksisterende butikker og udviklingen af nye produkter, der drivkraften bag forretningen.

Pandoras absolut største salgsobjekt sidste år var armbånd med vedhæng, mens ringe blev næststørste salgssucces med en andel af omsætningen på 12,3 pct.

Og netop øget salg i nye produktkategorier er ifølge Anders Colding Friis nøglen til fortsat vækst.

- Vi lancerer nye produkter syv gange om året, og så længe vi lykkes med at lave spændende produkter, tror jeg på, at vi kan fastholde kundernes interesse. Vores strategi er, at vores base, som er armbånd med vedhæng, skal blive ved med at vokse, mens de nye katergorier som ringe, øreringe og halskæder skal vokse endnu mere, siger han til Børsen.

I fremtiden forventer Anders Colding Friis, at væksten skal komme fra nye markeder, som for eksempel Kina, hvor Pandora åbner 40 nye konceptbutikker i år.

Kilde: Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156